No pain. The world is a wonderful whisper for those who can listen, if necessary in silence.

20090212

caproni


Viste le notizie che arrivano dall'Italia, consoliamoci con chi sta peggio. Grazie a Ndru della segnalazione.


"LAGOS (Reuters) - Police in Nigeria are holding a goat on suspicion of attempted armed robbery. Vigilantes took the black and white beast to the police saying it was an armed robber who had used black magic to transform himself into a goat to escape arrest after trying to steal a Mazda 323. "The group of vigilante men came to report that while they were on patrol they saw some hoodlums attempting to rob a car. They pursued them. However one of them escaped while the other turned into a goat," Kwara state police spokesman Tunde Mohammed told Reuters by telephone. "We cannot confirm the story, but the goat is in our custody. We cannot base our information on something mystical. It is something that has to be proved scientifically, that a human being turned into a goat," he said. Belief in witchcraft is widespread in parts of Nigeria, Africa's most populous nation. Residents came to the police station to see the goat, photographed in one national newspaper on its knees next to a pile of straw.”
=======================
La polizia nigeriana ha arrestato una capra con l’accusa di tentata rapina a mano armata. Secondo la versione ufficiale, si tratterebbe infatti di un ladro che avrebbe usato la magia nera per trasformarsi nell’animale, dopo il tentativo di rubare un’auto.
Il portavoce della polizia ha spiegato che “un gruppo di vigilantes ha scoperto una coppia di ladri tentare la rapina dell’auto, e li hanno inseguiti. Però uno è riuscito a scappare, mentre l’altro si è trasformato in una capra“. Il portavoce spiega che per quanto “non siano in grado di confermare questa versione dei fatti, la capra è stata trattenuta in custodia”, ma “dovrà essere provato scientificamente che un uomo si è trasformato in una capra”.
In Nigeria la fede nella magia è molto diffusa, ed è anche uno delle minacce più comuni con cui le giovani vengono minacciate per essere costrette a prostituirsi.

2 commenti:

Matteo ha detto...

quando si dice trovare un capro espiatorio....

lafolle ha detto...

ahha